söndag 5 december 2010

Det här med storlekar.

Jag har tänkt på det här med storlekar. Det är så många som stirrar sig blinda på den där lilla lappen i nacken och tvunget köper utifrån vilka siffror/bokstäver det står på den. Visst är det så att man brukar ta samma storlek för att det ju är den som passar bäst. Självklart. Men ibland skiter jag i det och köper större eller mindre än jag brukar bara jag gillar hur plagget sitter.

Just det där med att köpa större verkar många kvinnor vara livrädda för. Varför? Ser man smalare ut för att kläderna är för små och drar över rygg och byst? Eller hänger som en säck? I think not.

Såhär är den korta hm tröjan på mig. Den här är i L men har för mig att jag såg xl på nätet innan de tog slut där. Ska kanske kolla i butikerna efter en xl men annars lär jag behålla den här.

4 kommentarer:

  1. Du e så söt Louise

    SvaraRadera
  2. snarare snygg! keep it up =)

    SvaraRadera
  3. Tack mycket Magnus och Nonne, vad rara ni är :)

    Camilla: Mm, jag tycker det. Det är fult med stora tält och det är fult med trånga kläder men det kan vara svårt att råda ngn annan eftersom en del blir sårade :/

    SvaraRadera