söndag 11 april 2010

Garden Collection på Tradera

Finns igen på HM's hemsida

Nu när jag ändå är irriterad passar jag på att säga vad jag tycker om idioterna som köper upp kollektionsplagg för att sälja vidare på Tradera och Blocket.
För mig är mode något roligt och lustfullt. Men för en del är det ett sätt att tjäna pengar. Då menar jag givetvis inte klädföretagen, de SKA ju tjäna pengar på oss. Men vanliga simpla brudar som köper på sig jättemånga kläder för att sedan sälja vidare till ockerpriser. Jag har varit inne på tradera och kollat vad kläderna jag köpte från The Garden collection från HM kostar.

Klänningen jag köpte i storlek 44 ligger upp emot 450 kronor och då är inte auktionen avslutad än. Den kostar alltså 199 kronor i inköp. Oftast är det samma brudar som varit inne och dammsugit hm på flera olika storlekar för att tjäna pengar. Yasmina@ till exempel har det bara som business. Att sälja sina för stora, små, gamla kläder på tradera är ju jättebra. Men att snuva folk som inte kunde ta ledigt för att gå ut och kolla när de släpptes i butikerna,det är så jävla fult!

För er som fortfarande vill ha från kollektionen, gå in på HM's sida istället. Saker som tagit slut finns i flera fall igen. Jag vet inte om det är returer eller om de tagit fram fler plagg. Men det finns, så köp inte till rövarpriser på Tradera och blocket!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar