söndag 11 april 2010

Jag vänjer mig inte vid Gina Tricots modell


Idag hade jag tänkt skriva om några fina väskor jag sett på Gina Tricot. Men si det gick inte om jag inte själv varit inne i butiken och plåtat. För att ta bild på deras hemsida funkar inte. Ok man man är mer hackerkunnig än vad jag är så går det säkert men så mycket tänker jag inte anstränga mig.(Dessutom är jag i Osby och då finns närmaste Gina Tricot typ 8 mil bort)
Istället blev jag irriterad när jag tänkte mer på företaget.

Okej att de bytt ut sin gamla modell, men varför ta en söt men intetsägande mörk, pinnsmal modell? För det första känner jag mig för gammal för att handla där nu eftersom de med den tjejen vill vända sig till kvinnor runt 17-24 år.

För det andra, när de väljer en brasilianska för att visa kläder vi blekfisiga nordbor ska köpa, hur tänker man då?
De allra flesta svenskar ser inte kloka ut i till exempel ljusgult och lindblomsgrönt. Vi försvinner och hyn ser jätteful ut. På en färgad tjej är det snyggt men inte på råttfärgade/blonda svenskar. Jag trodde att jag skulle vänja mig vid Emanuela de Paula men det gör jag inte.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar