söndag 30 maj 2010

Badmode för små och stora rumpor (mest stora här)


Jag förra sommaren i min rödvita bikini samt joggingbrallor då jag tog en paus i gräsklippandet.

Nu tycker jag snart det är dags för sommaren att bekänna färg. Jag vill BADA och sola! När man väger mer än genomsnittstjejen kan det vara redigt svårt att hitta snygga badkläder. Är man sugen på jättestora bh'ar med jättestadiga axelband kan man säkert hitta en del på generous och liknande. Men jag vill inte ha nån slags sportbh som är förklädd till bikini. Jag vill väl också vara lite sexig i solen. eller söt. eller något annat - inte präktig i alla fall.

Därför har jag vaskat fram några jag själv vill ha, och som faktiskt finns upp till storlek 46 eller d, dd eller f kupa (beroende på modell). Så även vi större flickor borde kunna se fina ut i de här. Modeller med bröstvårtesmå-tyglappar och snören i sidorna är skrattretande fult på de allra flesta. Bara en liten hint även till de normalviktiga...;)

Retro-söt som finns i flera färger. Men den rosa är min favvo! Kommer från Ellos.

Jag föredrar den här modellen som underdel. Små prickar känns mer smickrande än jättestora på en stor rumpa på nåt sätt...Och lite kul med brytning med stora på boobisarna och små på rumpen. (Ellos)

Fast för den mer traditionelle kanske de här känns mer balanserade (även om jag förutspår jättebak).(Ellos)

Svart, blommigt, halterneck. Jag gillar den.(Haléns)

Som jag letat efter en vanlig enkel svart trekantsbh som täcker större delen av tuttarna! Äntligen hittade jag en som går upp till sthl 46.(Haléns)

Den här är söt och går upp till f kupa.(hittar inte var nu men tror det var Haléns)

Jag tror jag gillar den här, jag är inte helt överens med mig själv än.(Lindex)

Men med såhär fina trosor till så är jag nog såld faktiskt.(Lindex)


Jag föredrar baddräkt när jag ska bada och leka i vattnet.Eller i simhallen. Men den här skulle jag kunna tänka mig ha på stranden också. Jag letar randig bikini men inte hittat ngn som fallit mig i smaken än.(KappAhl)

Mer prickigt. Jag har en liknande sånhär, fast röd från förra året jag trivs bra i. Lite badflicka `a la 60-tal.(Haléns)

4 kommentarer:

  1. Vad fina! Synd att du inte berättar var du hittat dom :)

    SvaraRadera
  2. Ja det var lite klantigt. Ska åtgärda detta nu :) Bra du påpekade.

    SvaraRadera
  3. Köpte den randiga baddräkten i veckan. Supersnygg!
    Tack för tipset :)

    SvaraRadera
  4. Du lär bli hetast på stranden i den ;)

    SvaraRadera