tisdag 23 februari 2010

Väskor! Gamla fina väskor!

Jag erkänner utan omsvep-jag är en väskoman. Det har jag varit sen jag var liten och hittade väskor i mormors garderober, samt de egna små väskor jag fick. Kärleken till väskorna har sen dess fortsatt.

Flera av mina väskor(jag har ganska många) har jag hittat på second hand. Inte här i Stockholm utan ute i landet. Secondhand i stockholm är inte billigt. Alls. Speciellt dyrt är skor och väskor. På Myrorna på söder kan ett par fula och omoderna stövlar kosta över 200:- Helt galet! Jag ska ta bilder där nån dag för att visa vad jag menar. Nej, om ni ska fynda skor och väskor så leta upp secondhand butiker ute i vårt avlåna land. Billigt och framförallt skitroligt att hitta väskor som kanske inte hänger på var och varannan arm/axel.

Här är några av mina secondhand-darlings.


Den här gillar jag jättemycket, jag tror jag gav 40 kronor för den.


Från djupt ur gömmorna i mormors garderob


Tjugo kronor. Helt okej.


Loppisfynd för två kronor


En femma på loppis för den här sötnosen


Den lilla svarta från ytterligare en loppis. Gav väl några kronor för den här.


Ytterligare en liten aftonväska jag köpt på secondhand. Tycker att mönstret och färgerna är så fint.

2 kommentarer:

  1. ÅÅÅÅÅÅÅÅååååååååååååh, väldigt fina!! :D
    /emelie

    SvaraRadera
  2. Tack, älskar mina secondhandfynd :D
    Blir andra väskor en annan dag. Jag och mina väskor..hihi

    SvaraRadera