söndag 28 februari 2010

Maybelline "The falsies" mascaratest



Nu har jag precis provat nya mascaran. Resultat? Köp INTE!

Den förlängade effekten är ganska obefintlig, den är våt och kladdig att måla med och färgen är inte svart utan snarare brun-svart. Jag föredrar raka borstar före böjda men tänkte att man kan ju ändra sig...Nix. Onödigt lång borste.
På ena ögat blev det så kladdigt att jag fick torka bort. Det har nog aldrig hänt förut. Jag är jäkligt vad vid att sminka mig (37 år för jössenamn, då har man hunnit sminka sig några gånger och testa x antal sorters mascara)så det ligger nog snarare hos mascaran än att det är skit bakom ratten så att säga...

Så domen är som ni förstår-skitmascara. Kommer köpa en annan och ha den här i reserv på nåt sätt.

Ha en skön söndag alla. Nu ska jag iväg och snusa på en liten söt bäbis :D

Här är resultatet efter mycket pill. Ändå inte bra.(näsan ser ut som en liten potatis men inte den som var det viktiga nu..hehe)

1 kommentar:

  1. Kommenterar en sak själv. Idag såg jag att den här mascaran finns i svart och brunt. Jag såg inte det när jag högg en för deras andra mascara med likadan hylsa, fast gul(colossal)finns bara i svart och jättesvart tydligen. Så se upp om ni trots allt köper denna. Men gör inte det.

    SvaraRadera