måndag 1 mars 2010

Dagens skönhetstips från mig



Jag hävdar inte på något sätt att jag är någon expert inom skönhet och mode (jag har jobbat mycket med mode dock)men jag kan ju komma med mina egna åsikter och tips i alla fall. Här kommer ett om skönhetsvård.

Jag är 37 men har inga rynkor. Detta trots att jag inte använder några dyra krämer och har aldrig gjort det. Ju äldre man blir desto mer desperat blir man kanske för att vilja motverka tidens tecken(rynkor och annat), då kanske man vill testa de där mirakelkrämerna. Men så länge man är under 35-no need.

Jag anser att grunden till en fin hy är RENGÖRING. Både morgon och kväll. Och inte bara att fjutta lite och låta hälften av ögonmakeupen sitta kvar. Jo den gnids säkert bort under natten och kletas ut på örngottet..eller så kan du ju tro att du gnuggar bort resterna med handduken. Dels är det äckligt för handduk och örngott blir smutsiga, men du sliter på huden genom att vara hårdhänt mot den.

Nä fram med rengöringsgel (jag kör själv på apotekets "Vera" med aloe vera i, luktar gott, känns skön och är effektiv)och tvätta, tvätta.
Inte tvål! Den torkar ut. Och själv gillar jag inte milk för det känns inte som om jag blir riktigt ren. Men det är ju en smaksak antar jag.

Sen är det dags för kräm. Återigen, dyra känns bara onödigt för en hy som inte är gammal(därmed inte sagt att ni ska köpa Eldorados budgetvariant för 25 kronor för såna är bara skit, en hundring bör den iaf kosta). Men jag tror absolut på att återfukta huden både på morgon och kväll. Det har jag gjort sen jag var 14 och det lär jag fortsätta med.Sen sitter ju mycket i generna också. Det är bara att hoppas ni har bra sådana. Om jag brås på mamma och mormor så blir jag glad :D

Sådär, det var dagens boktips...ninani ninananana, ninanananinaaa...poing!


Här är min fina mamma. Hon tvättar sig med tvål och gör allt man inte ska göra. Men hon är fin ändå. Så....gener! Och dem har hon fått från:....

Mormor som är 90 år men pigg, frisk och söt. Hon gillar också mode.

4 kommentarer:

  1. Åh, söta flickorna Flinck! Kan ni inte sälja lite av era askungegener! puss

    SvaraRadera
  2. jag gillar din mammas klänning. var kommer den ifrån?

    SvaraRadera
  3. Visst har hon god smak? hihi. Det är min klänning hon fick låna :D Den köpte jag från La Redoute för snart två år sen tror jag. Men de kanske har den kvar på rea, såg den i höstas iaf.

    SvaraRadera
  4. Rolig blogg och kul kommentarer Louise, kram Heléne

    SvaraRadera