lördag 21 augusti 2010

Gereröst av Lindex

Nu var det ett tag sen jag gick på stan och provade kläder. Jag har mest hängt med kompisar som själva shoppat eftersom jag helt enkelt inte haft råd. Senaste inköpen var städgrejer som ajax, wettex och sånt...
Men imorgon eller måndag(beroende på om jag börjar måla köksskåp imorgon eller ej)tänkte jag ge mig ut en sväng.
Första stället jag tänkt testa lite kläder på är Lindex. Har surfat runt och sett några saker jag är nyfiken på. Samt en del del som inte finns online.


först den här tröjan. Den liknar en annan jag skrev om för ett tag sen fast den här är från generous-avdelningen så den går upp i storlekarna. Skinndetaljer på ärmarna.

De här har jag kikat på ett tag men inte provat. De sitter ganska illa på bilden tycker jag iofs. Hoppas de sitter bättre på mig. Är inte så övertygad om att överviktiga ska ha skinn(fusk)detaljer på benen. Men vi får se. Ska det vara leggings ska det vara hellånga. Jag tycker det är fult med såna som går strax nedanför knät eller vaden. Benen blir avhuggna och de allra flesta av oss vill ju ha låååånga ben.

Lindex Shop Online - Kjol

Den här vill jag ha. Skinndetaljer på trikåkjol. Snygg att matcha till svarta strumpbyxor och kängor elle stövlar och en stickad kofta.


Jag börjar även komma in på militärgrönt och kamouflage. Den här klänningen är lite åt det hållet. Den vore nog snygg med svarta strumpbyxor och svart skärp.Även denna från generous.

4 kommentarer:

  1. Oj skinnkjolen var fin! Berätta sen hur den satt :) Förresten, är storleken L på generous-avdelningen något större än "vanlig" L? Vilken storlek skulle den motsvara, 42 kanske?

    SvaraRadera
  2. Ja den var fin i verkligheten också :) Vill ha!Är ingen kjolmänniska egentligen men till ett par täckande svarta strumpbyxor så blir den nog bra på mig också :)Lindex har ganska stora "L" överlag numera tycker jag. Snarare storlek 44 än 42 skulle jag tro. Den här är kanske tom 46.

    SvaraRadera
  3. Sitter skitsnyggt på dig på bilden!! Har nu beställt storleken L på nätet, har ingen möjlighet att gå till Lindex just nu och på nätet var det bara 2 st. L och en XL kvar... så var tvungen att snabba på =D Hoppas den sitter! Tack för tippsen ;)

    SvaraRadera
  4. Å, tack så mycket :) Vad kul att du blev så inspirerad att du beställt den. Jag har själv varit och hängt undan kjolen idag. Behöver smakråd om vilken storlek jag ska ta så jag drar med mig det imorgon tänkte jag.Hoppas den sitter bra på dig. Var beredd på att skinnet kan vara lite skrynkligt men det går ju att fixa.

    SvaraRadera