söndag 25 juli 2010

Gula naglar och bruna ögonlock

Så länge solbrännan sitter kvar är jag fortfarande inne på det här med att gult är snyggt. När den sen ramlar av ser de flesta av oss ganska dassiga ut i gult. Och beige. Jag vet inte vad det är med svenskar och beige egentligen? De allra flesta av oss passar ju inte alls i den färgen! För att bära upp en beige topp eller klänning behöver man mycket färg annars försvinner man ju. Byxor, eller kanske ett linne med en svart eller kofta över klarar de flesta, men inte att ha dessa färger mot ansiktet.

Men än så länge funkar gult bra då de flesta av oss ju har lite färg på näsan nu. Sen behöver man kanske inte klämma i med gult genomgående så man ser ut som en vandrande citron. Men lite här och där är fräscht.
Därför har jag köpt mig ett gult lack. Färgen gör mig glad. Sen om det blir snyggt på händerna återstår att se eftersom jag inte testat än. Återkommer med bild på det sen.


Min mörkaste bruna ögonskugga börjar ta slut så jag gav mig på jakt efter en ny. Den jag har sen innan ingår i en palett med ca 20 färger så den är bara liten. Jag hoppades hitta en med bara den färgen men hittade den här för halva priset och de två bruna är fina(den mörka är den jag letade efter). Den orange lär jag nog inte använda ihjäl mig av direkt. Det må vara hur modernt som helst med orange läppar (vet inte hur det ligger till med skuggan) men jag tycker det är fult som stryk.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar