tisdag 27 juli 2010

Secondhandfynd...igen.

Second hand, det är grejen för mig(och hm, och lindex, och gina, och haléns och..tja..ni vet, många. hehe). Det är så himla roligt att rota runt och se om man hittar något kul som dessutom inte hänger på var och varannan människa. Jag är inte den som orkar rota igenom ALLT, utan jag ögnar ganska fort.
Jag brukar känna efter vilken färg jag är sugen på om jag kollar toppar. Ska det vara en gul, grön eller röd topp idag? För att kolla alla, det går inte. Idag blev det en röd klänning samt en silkig, axelbandslös mönstrad topp med knyt på ryggen.
Och ett par gula saker på hm, gina tricot och kicks. Men det gula spar jag tills imorgon. Och några andra saker...Man ska ju inte avslöja allt på en gång sägs det ;)


Svart band under bysten som knyts på ryggen..man anar det i alla fall. 20 kronor för detta underverk.

Mörkt som i en sotar--- som pappa säger. Ljuset blir bäst i provrum. Eller badrummet kanske, men jag har en mikroskopiskt liten toa. Fast ni anar kanske lite hur klänningen ser ut. Draperade axlar(får bli en bättre bild när det är dags att gå på party i den). Skärpet köpte jag också på stadsmissionen fast för några månader sen. 40 kronor för klänningen och 20 för skärpet.

Såhär röd är den egentligen.

1 kommentar:

  1. Du är asläcker i den blåvita 20 krs kreationen, ursnygg, blått är din färg helt enkelt om man frågar mig Kram Helén

    SvaraRadera