söndag 7 mars 2010

Elizabeh Arden 8 hour creme för en billigare peng



Jag har otroligt nariga läppar. De liksom flagar just där man får mjölk/rödvins mustach när man druckit. Det har hållit i sig i ett par månader och det spelar ingen roll vad jag än smörjer med. Rosebudsalva(mentholated), idominsalva, lipbutter från bodyshop, lypsyl, eller kortinsonsalva(inte på läpparna..bara där vid mustasch-fjällandet).

Jag har funderat på att skaffa mig Elizabeh Ardens 8 hour cream. Den sägs ju vara superduperbra. Igår lovordade en kompis den så jag tänkte ok, jag går in på kicks och köper. Men 245:- för ett sketet cerat! Näää, jag är för snål. Det känns fånigt mycket pengar att lägga på ngt så pluttigt. Krämen på burk kostade nog lika mycket. Jag tackade och sa att jag kör nog på idomin ändå(säljaren tänkte säkert att jag är en jävla fattiglapp men då får hon väl göra det).

Jag tänkte att det kan ju vara värt att kolla upp priset på nätet också för jag vill ju verkligen bli av med det där skabbet runt munnen. Jag gick in och hittade för 105 kronor. Utan frakt. 105:- rakt av sådär bara.
Tror ni att jag beställde? Ja det gjorde jag.
Jag har beställt parfym billigt från dem tidigare och kommer beställa mascara framöver.
www.nordicfeel.se Lägg det på minnet och skit i Kicks snordyra priser.

Sådär, det var dagens spartips från fröken fräken Flinck :)


Cerat för den som föredrar det istället. 165:- kostar det. Jag tycker dock bättre om små burkar så jag beställde den på översta bilden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar