lördag 30 oktober 2010

Dagens ros går till...

..er som läser min blogg såklart! Nu när tradiga november närmar sig så tänkte jag bjuda på lite rosor. På klänningstyg. Jag hade gärna skeppat iväg ett helg gäng riktiga till er om jag vore rosodlare, bara för att pigga upp. Men det är jag inte.

Hur som helst så tänkte jag berätta om rosklänningens passform för den som ev tänkt köpa likadan(skrev om den för ett tag sen, från ellos). Den är stor framtill pga smocken(gummiband), samt i sidorna,men inte så himla stor över ryggen så passformen är lite sisådär. Jag hade förmodligen tagit en storlek mindre om det inte vore pga ryggen. Nu får den hänga ganska löst eller så sätter jag ett skärp i midjan för klänningen är verkligen väldigt söt.

Glad.

Mina miner när jag poserar är ju...ehrm..jag har ingen framtid som fotomodell om man säger så.

Men nu är det ju klänningen jag ville visa, inte mig. Och ja, jag ska putsa spegeln.

3 kommentarer:

  1. Åh vad glad jag är att jag hittat hit! Boggen är tillagd i mitt Bloglovin flöde så jag inte missar ngt av inspirations tipsen för oss som drar L och uppåt (även om du minsann lyckades se supersnygg ut i en M härom inlägget :) )

    Hittade hit genom din betygsättning på klänningen på Ellos, jag har beställt en i lila(ljung) som jag hoppas ska funka på till min brors bröllop. En fördel för mg om nu smocken över byst är stor är att jag kommer kunna amma min lilla dotter utan att kränga av mej allt och lite till ;)

    SvaraRadera
  2. Hej Camilla! Vad kul att du hittat hit. jag hoppas jag kan komma att inspirera dig med allt vad jag hittar av kläder, skor, smycken, väskor och annat livsnödvändigt ;)
    Vi som är lite större kan visst vara fina vi också!

    Angående klänningen så ja, jag tycker att smocken är stor men att tyget över ryggen inte är så stort. Det med trånga armar upplevde jag inet alls faktiskt. Hoppas du kommer gilla din. Blir nog snyggt med svarta strumpbyxor och ett par snygga svarta skor. Och fint halsband som bebisen kan dra i ;)berätta sen om hur den blev. kram på dig

    SvaraRadera
  3. Nope den klänningen var ingenting för mej. Blek och trist i färgen (ljung) och på tok för stor, till min stora glädje (och lite sorg, för vad ska jag nu ha på mej till bröllopet?) ;)

    SvaraRadera