söndag 24 oktober 2010

Nu ska jag bli varm och skön.

Nu har jag köpt den. Den där täckjackan jag visade häromdagen alltså. Fast svart. Sånadär tjocka jackor gör att man påminner ganska mycket om en Michelingubbe och jag tänkte att då är jag hellre en svart och diskret än en röd och lysande. Min är dock inte såååå himla stor som vad en dunjacka kan vara.

De där Fjällrävenjackorna som var moderna för några år sen kan man fortfarande se på unga tjejer här i sthlm. Förmodligen har deras mammor tvingat dem att använda dem i flera år framöver eftersom de var så snordyra när de köptes.
"Ja mamma, jag lovar och svär att jag vill se ut som luftskeppet Hindenburg i fyra år, bara ni köper jackan för 5000kronor(nåt sånt) åt mig NU".
Det måste ju vara därför de fortfarande använder dem. För helvete vad stora och breda de där jackorna är.

Min är nättare,billigare och snyggare. Och den kommer förhoppningsvis hålla mig varm hela vintern.

499:- på Lindex. Finns upp till XL.

Kunde inte låta bli att ta med en bild på jättejackan också. Säkert varm men jag är sällan på Sydpolen.Inte Nordpolen heller för den delen. Eller ens Polen. 5000 är helt galet för en jacka tycker jag.

6 kommentarer:

  1. Hahaha...Du är för rolig gumman. Din blogg är den enda modebloggen jag vet som blandar stilkänsla med skön humor. Klockrent!!! Själv har jag en Everest dunjacka (svart såklart), en lång sak som håller mig varm ända ner på låren. Sååå skön. =)
    P&K

    SvaraRadera
  2. Tack honey ;) Provade som bekant min jacka idag och den är luuvley! Tack för tacosen. P&K

    SvaraRadera
  3. Hmm... ser ingen större skillnad mellan din nya jacka och "jättejackan"... även om jag kanske inte skulle investera i just denna typ jacka finns det gott om jackor som är värda 5000 eller även mer... Upp till var och en om man vill köpa en ny jacka varje år eller satsa på en kvalitetsvara som man har glädje av många år :)

    SvaraRadera
  4. Nej på de här bilderna kan jag förstå att skillnaden inte ser så stor ut men på kroppen är det en enorm skillnad. Jag ville dock inte sno en bild av nån ung tjej som har en sån på sig bara för att illustera. Folk får tycka vad de vill så tycker jag att de är löjligt stora.
    Och visst, har man gott om pengar kanske man tycker det är okej med 5000:- för en jacka. Nu skriver jag sällan om dyra kläder för att jag själv inte har råd med det. Vill man läsa om dyra märken finns det en uppsjö bloggar för det också :) Men som sagt, jag tycker det är för mycket pengar på en jacka. Jag köper hellre en ny efter ett år eller två eftersom jag tröttnar efter att ha burit samma plagg nästan varje dag i ett halvår. Men det är jag det. Hoppas du fortsätter läsa fast jag dissar dyrt ;)

    SvaraRadera
  5. Hej! Jag är en ny älskare av din blogg sedan jag såg din kommentar av den fina blommiga klänningen från Ellos. Nu har jag beställt en likadan i en annan färg och hoppas att det ska passa :)

    Jag tycker å andra sidan att det är enorm skillnad på bilderna av jackorna, och jag håller helt med dig! Det är roligare att byta vartannat år än att alltid gå i samma.

    SvaraRadera
  6. Hej Mari
    Vad kul men en ny go bloggläsare. Jag håller tummarna för att klänningen ska passa och att du ska trivas i den :)

    Trevligt att du håller med mig om det att inte behöva gå i samma jacka vinter efter vinter efter vinter...Det blir lite tradigt eftersom man ju använder den i stort sett varje dag från nov-april. Ha en fin lördag.

    SvaraRadera