tisdag 5 oktober 2010

Sura kossor i klädbutiker

Igår när jag strosade runt i stan passade jag på att prova lite vad som föll mig i smaken. Bland annat den röda koftan från Gina Tricot som jag tipsade om häromdagen. Mjuuuk och skön och färgen är så himla fin.

En slags mc ispirerad spetsjacka provade jag också. Jag vill verkligen ha båda. Spetsjackan är inte lika tjock som kavaj om man är ute på något varmt ställe men inte vill bara baraxlad. Perfekt! Jag vet dock inte hur långt upp i storlekarna den går för puckona i butiken kunde inte svara på det och var inte vidare intresserade av att hjälpa mig ta reda på det heller. (Jag hittade upp till storlek 42)
Är det något jag retar mig på när jag shoppar är det sur, okunnig och icke-serviceminded personal. Tyvärr är det ofta så i de större kedjorna vilket jag inte kan förstå. Går man in i till exepel elektronikkedjor så är personalen ofta trevlig.

Det är sällan säljarna är det på H&M, Gina Tricot,Kapp-Ahl(klart det finns undantag). Man får snarare be om ursäkt för att man har en fråga som hindrar dem från att hänga ut kläder i butiken. Visst ska kläderna tillbaks på plats men utan kunder så behövs det knappast. Och på Gina Tricot är det alltid så jävla rörigt ändå att det liksom kan kvitta. Rea på Gina är lika med nervöst sammanbrott om man har någotsånär ordningssinne.

199:-. I den här kan jag tänka mig att bo i höst.

Kort jacka/kavaj som är snygg med ett längre linne under.

4 kommentarer:

  1. Som alltid, så snyggt så snyggt!!! Och jag håller med dig ang expediterna och just det butiken du nämner. Däremot på MQ, där är det ofta hög klass på personalen. Sånt gillar man. =) Krrrrrram

    SvaraRadera
  2. Oj, gillade verkligen jackan! Riktigt snygg! Tack för att du inspirerar!

    Sen angående tidigare inlägg om att lägga ner bloggen...GÖR INTE DET! Du behövs!

    Kram från mig!

    SvaraRadera
  3. Klänningen var söt, men jackan... den var riktig snygg! Snyggt till jeans som du har på kortet!. Man kanske skulle ta och spana in den...

    SvaraRadera
  4. Jess: det är sant. Fast på MQ jobbar de med provision så inte konstigt de är vänliga ;) De gjorde det förut i alla fall. kraaam

    Angelica: Tack så mycket. Och ja, jackan är skitsnygg. Synd att den bara går upp till 42 dock men den funkar. Behöver ju inte knäppas heller.

    M.T: Ja spana in den. Jag köpte inte den men väl den rutiga klänningen men vill hellre ha jackan så jag ska byta.

    SvaraRadera