lördag 20 november 2010

Födelsedagsfirandet kom emellan....

Hej kära läsare!
Nu har jag ju inte skrivit på flera dagar men det har sina rutiga skäl och randiga orsaker. Nämligen att jag har fyllt år. Tadaaa! 38 hela år är jag nu. Det känns helt okej faktiskt så länge rynkorna håller sig borta och jag på det hela taget mår bra. Lite smalare vill jag ju bli men det ska jag ta tag i efter nyår med läkares hjälp. Mer om det senare. Det är då och nu är nu.

Att jag inte bloggat beror ju inte bara på att jag råkat fylla år utan för att mina föräldrar varit uppe i Stockholm för att hälsa på mig. Så från tisdag-lördag har jag hängt med dem dygnet runt ungefär. Mycket rännande i affärer har det blivit men jag har inte haft tid att fota eller berätta om mina små fynd. Tänkte ta och göra det imorgon. Dels visa några saker jag fick i present som jag är jätteglad över(halsband, armband,flamingo, stövlar...) och även några småsaker(skiter i lysrören men mina skärp tänkte jag visa) jag shoppade med mamma och pappa.

Men för att stilla ert stora sug efter mina kloka modeord (ni som inte känner mig ska veta att jag är ironisk väldigt ofta...)så ska jag dela med mig av det jag letar efter just nu. och det är skjortor! Jag vill ha en lång, svart, mjuk, inte så tjock skjorta att kunna ha över till exempel mina blanka tajts. Den måste ha krage också. Det är skitsvårt att hitta! Jag har sett några som är ok men inte helt rätt. Mag är kräsen och vet vad jag vill ha när jag ser det.

Den här från ellos.se är ju inte det jag söker när det kommer till svart skjorta men ändå är den det. Jag har ju länge velat ha ett snyggt, mindre varmt alternativ till kavaj och kommit fram till att spets vore bra. Här kommer alltså ytterligare ett alternativ.

Den här från Lindex kan jag abslut tänka mig men den ser bara ut att gå upp till stl 42. På nätet i alla fall. Ska ge mig ut i den kalla verkligheten och se om jag hittar större i affärerna.299:- för den här.

Den här tror jag finns i svart också på ellos.se. 349:- kostar den har jag för mig. Kan vara ngt. Men jag är kräsen som sagt.

Om den här är av mjuk skön kvalitet är jag sugen på en sån. Men någon stel, prasslig skjorta vill jag inte ha för de blir bara hängande i garderoben. Men visst vore det snyggt med en lång vit till svarta tajts eller tajta byxor nedstoppade i stövlar och till det ett sidenband knuten runt halsen som en lös rosett. Det ska jag ha!

2 kommentarer:

  1. Jag satt precis och kollade runt på Bonprix... jag gillar deras kläder.
    Den här kanske?
    http://www.bonprix.se/se/Stretchblus-2354083-bundle.htm?id=1152071032726614378-0-4ce8df86&sourcePageClick=article_image

    ...eller den här:
    http://www.bonprix.se/se/Tunikablus-1969087-bundle.htm?id=1152071032726614378-0-4ce8e01e&sourcePageClick=article_image

    ...eller den här:
    http://www.bonprix.se/se/Satinblus-2808655-bundle.htm?id=1152071032726614378-0-4ce8e0e0&sourcePageClick=article_image
    :-)

    SvaraRadera
  2. Hejsan. jag gillar också bonprix-ibland. Jag fick paketet jag beställt från dem i veckan men deras toppar..näe. Två tshirts (som jag visat tidigare..en med rosa kanin och en med tigerhuvud)var skitkonstiga i passformen. Sömmarna vid axlarna var jääääättebreda medan resten var ganska tajt. Får vara byggd som värsta simmaren för att kunna ha dem. Jeansen jag beställde var sådär. Så nu är jag lite skeptisk till dem...Fast den första skjortan där tyckte jag om. Snyggt när den går in vid midjan så man inte ser ut som ett hus...Tack för tipsen! :)

    SvaraRadera