söndag 28 november 2010

Vuxna kvinnor med råttsvansar

Jag både vill och behöver klippa mig nu, mitt hår är som gammalt svinto. Detta gör att jag tänker extra på hur folk ser ut i håret. Nästan alltid när jag är hemma sätter upp håret i en svans, ibland händer det att jag har flätor också. Men något jag aldrig aldrig aldrig har är råttsvansar!

Varför i himlens namn har vuxna kvinnor råttsvansar överhuvudtaget? Det är den värsta frisyr jag överhuvudtaget kan se på en vuxen människa. Tvä flätor har jag själv men det ligger också på gränsen, fast två pippilottor... På barn är det hur gulligt som helst, på tonåringar funkar det också men sen över 20 blir det ett STORT nono. Det ser bara ut som om man hysteriskt försöker se ung och fräsch ut och så blir resultatet patetiskt och skitfult.

Vanligast är nog denna frisyr i vården där man ofta ser den på sköterskor. När jag letade bild på kvinnor med råttsvansar hittade jag mest porrbilder. Sen sökte jag på undersköterska och genast fick jag napp. Snälla söta råttsvansbärare i vuxen ålder, lägg av med det och ha EN svans, fläta eller max två flätor. Please?

Hej jag vill se ut som som jag är 12 år även om jag har barn själv.

Whyyyy?

Den här bilden har jag "lånat" för att visa vad jag menar...

Såhär är råttsvansar hur sött som helst!

5 kommentarer:

  1. Ha ha, va rolig du är!
    Jag är snart 44 o har hästsvansar (som jag föredrar att kalla det)..
    Varför jag har det? Jo, för att jag trivs med det och inte passar i en hästsvans o avskyr att ha håret nere på jobbet...
    kram på dig!
    // Chrissie

    SvaraRadera
  2. Hehe, självklart ska man ha det man trivs i men jag kan inte hjälpa att jag är helt allergisk mot den frisyren. Jag var tvungen att avreagera mig lite, det är en ju en bra anledning till att ha blogg. Dvs att skriva av sig :) Idag var det råttsvansar som fick sig en känga. Kram!

    SvaraRadera
  3. Haha, ja håller me dig! Till 99% så passar inte vuxna kvinnor i råttsvansar...
    Men så kan de finnas NÅN ynka kvinna som de faktiskt funkar på... Men INTE ä de på mig :P

    SvaraRadera
  4. Hej! Jag har inte tänkt på att det skulle se fel ut...men vad tycker ni om att ha luggen och håret på sidorna tillbakakammat i en tofs (ibland med spänne) men att bakhåret faller ner. Så har jag nästan varje dag och tycker det är urskönt (jobbar i vården och är 50 år)

    SvaraRadera
  5. Anonym: den frisyren funkar bra tycker jag. Det är nog bara just råttsvansar som ser lite..perverst...ut på vuxna.

    SvaraRadera