tisdag 28 september 2010

Brunast utan sol. På fel ställen.


Igår delade jag ju med mig av en blåsvart erfarenhet. Idag är det dags för nästa färgade klantighet-brun utan sol.
Jag testade brun utan sol på sprayflaska. En såndär man ska ha på kroppen. Okej tänkte jag och körde på. Fy vad jobbigt det är! Jag blir genomvarm och sen ska man stå och torka utan kläder för att inte missfärga något. Men efter en stunds kämpande och en gul gammal solklänning på min nersprayade kropp kände jag mig nöjd. Tills i morse. Då kollade jag handflator och fotsulor. De är numera de brunaste delarna på hela kroppen. Totalt tvärtemot vad som är naturligt.

Jag tvättade händerna när jag var klar som sig bör men jag borde ha tvättat ett par gånger under tiden jag kladdade med ben, bröst, rumpa, armar och rygg. Eller haft handskar. Nu hann färgen sätta sig och jag ser verkligen inte klok ut. Under dagen har jag försökt gnugga bort med 1)pimpsten när jag duschade 2)såndär scotch brite 3)citron 4)citron+bakpulver 5)maizena mjöl 6)mer kökssvamp. Följden är torra händer och något lite mindre bruna handflator. Fötterna upptäckte jag först ikväll. Jag hade tydligen trampat runt i sprayen också. Snyggt.

Gör om, gör rätt. Nästa gång.

3 kommentarer:

  1. Med andra ord så stämmer uttrycket. Man lär så länge man lever :)

    SvaraRadera
  2. Absolut. Jag trodde jag var rutinerad vid det här laget, men icke!

    SvaraRadera
  3. Hehe du är för skön gumman. =) Idag kommer du hem till Sthlm igen. Yeehaaa!!! Kram

    SvaraRadera