tisdag 21 september 2010

Velpottan Louise

Igår beställde jag en klänning att ha på ett dop. Eller snarare två klänningar för jag kunde absolut inte bestämma mig så jag behåller den som sitter bäst. Jag har funderat över färgen dock(ena är helsvart), man får väl ha svart på dop?

På bröllop ska man ju inte ha svart eller vitt. Varför vet jag inte riktigt. Förr var det förknippat med sorg att bära svart men å andra sidan hade man på bondbröllop ofta svart klänning förr av rent praktiska skäl. Då gick det ju att ha den i kyrkan på söndagar sen. Men nu får man inte ens ha det som gäst? Hmm...Om jag gifter mig ska mina gäster få ha svart om de vill och inte behöva köpa en rosa klänning enkom för den kvällen. Fast nu är det ju dop jag ska på...

Den helsvarta. Från bonprix.se

Samma modell som den svarta fast den ser ganska kort ut här. Nu är jag ju kortare och drar större storlek än modellen på bilden så längden är förhoppningsvis bra på mig.(Beställde alltså inte den här färgen men man ser mer hur klänningen ser ut här).

Här är klänning nummer två jag beställde. Hoppas leveransen går FORT.

11 kommentarer:

  1. Du e lika söt i vad du än tar på dig för det är inte kläderna söm gör en vacker. Det är formerna kläderna sitter på som gör en vacker. :)

    SvaraRadera
  2. Båda två är fina... Dock ser den gråa lite fräschare ut än den svarta i samma modell.. Men den randiga är favoriten! =)

    SvaraRadera
  3. Hmmm nu kanske jag tycker att den gråa är favoriten... Men den hade du ju ändå inte baställt så det kvittar juh ;-)

    SvaraRadera
  4. Har med den gråa som favorit!!

    SvaraRadera
  5. Haha, meeeeen, ni får ju inte rösta på den jag inte beställde :P Tro mig, jag velade om den också innan jag bestämde mig för den svarta för jag tänkte att svart funkar alltid. Fast det hade kanske grått också gjort. Fyyy er som sätter mer myror i huvudet på mig. haha. Hoppas dock den svarta också är fin när den väl kommer. Eller den randiga...

    SvaraRadera
  6. Den var en favorit, men de andra är med väldigt fina.
    Trots allt är det den lille framme vid altaret som kommer hamna i fokus :-) väl

    SvaraRadera
  7. Jag röstar på den svarta jag! Finfin!

    SvaraRadera
  8. Max hälsar att han är ytterst ärad över dina velningar och att du är hur söt som helst vad du än bär! Han tittar också uppfordrande mot sin mor som inte ägnat minsta pyttetanke åt vad hon ska ha på sig...:) men Max är svartklädd, så det så!

    SvaraRadera
  9. Jag tycker den randiga är skitsnygg, blev sugen på den själv nu. =) Och imorgon ska jag och min feber ta oss ner till H&M och leta upp den där klänningen som du tipsade mig om. Måste prova den för att se om den ska bli min eller inte. =)

    SvaraRadera
  10. Andreas; haha, ja jag tror inte att någon kommer märka vad jag har på mig ändå. Fast jag tänkte nog ha klänningen mer än bara på dopet...:D

    Stina: lägger upp bilder sen så får ni rösta på riktigt. Värsta schalgern. Fel låt vann!

    Linda: måste ju vara fin för max skull. Och om han har svart så matchar jag ju hur jag än gör. tadaaa! Modern ska vi nog få fason på.

    Jess: ja visst är den söt? Och ja du måste absolut prova den där jag tipsade dig om, jag tror du blir jättefin i den. Den skrek ju Jessica direkt jag såg den.

    SvaraRadera
  11. Du får gärna lägga upp en bild på den svart-vita klänningen sen... jag är sååå nyfiken på hur den ser ut på... vill också ha en! :-)

    SvaraRadera