måndag 20 september 2010

Ny mascara, Lash Stiletto

I lördags var jag och mamma i Älmhult för att gå på Lindex där (finns inte i Osby) och köpa röda kappan jag skrivit om tidigare. Nu är den min!Hurra! Ska få den i present när jag fyller år. Det är först i november men då lär den ju vara slut.

När jag var där passade jag på att köpa lite annat också. Strumpor är ju inte sådär himla roligt att visa i en blogg, ett enkelt svart långt linne är ju också föga upphetsande (men deras linnen är bra, håller formen efter tvätt).

Men däremot tänkte jag tipsa om mascaran jag köpte. Maybelline har ju haft sin Stiletto ett tag nu, den ger bra längd. Nu har de även utökat och har en stiletto som ger både volym och längd. För den som inte gillar tjocka plastborstar(som jag själv tycker är helt ok)är det här ett bra köp. Tjejen i kassan sa att hon älskar sin. Själv har jag bara provat två gånger men tror nog jag tycker om den. Som alltid med nya mascaror kan det ta lite tid att vänja sig.

119:- kronor just nu.

Jag borde kanske fixat till ögonbrynen och separerat fransarna lite bättre men..äh..nästa gång :D



Jag köpte även en ny ögonmakeup remover. Den från L'oreal jag köpte för ett tag sen är sådär bara så jag återgick till den jag brukar ha och är skitnöjd med. Den tar även vattenfast mascara relativt enkelt. Provat andra pads och krämer men den här ska jag hålla mig till i fortsättningen.

Om ni inte provat redan så testa.

4 kommentarer:

  1. Tur att du inte blev blind mer än tillfälligt efter dom där närbilderna. =) Ser finfint ut. =)

    SvaraRadera
  2. Haha,ja jag fick behålla synen trots att det blixtrade långt in i hjärnan när jag hade kameran så nära.

    SvaraRadera
  3. Du kanske lyckades röntga din egen hjärna... ;) Hehe...
    Ska testa False Lash Effect från Max Factor som du tipsade om, så snart jag är kry igen.

    SvaraRadera
  4. Bra tös reder sig själv. Nu får jag reda på om det finns något därinne eller ej. Som blondin kan man ju inte vara helt säker ;)

    Hoppas du kommer tycka lika mycket om den som jag så jag inte lurat på dig ngt i onödan, men det tror jag inte. Inte med min excellenta smak.

    SvaraRadera