fredag 17 september 2010

Ett av dagens secondhandfynd

Nu är jag tillbaks nere i Osby hos mina föräldrar för ett par veckors besök. Självklart måste jag gå till mina älskade secondhand butiker när jag är här nere. Dels "Hyllan" och dels "Filippos". Jag hittar alltid något. Sulor på hyllan (inte begagnade dock, bara billiga ändå)och lite annat på Filippos.

När jag åkte ner tog jag bara med mig ett par kängor och ett par gympaskor. Kom på att om jag vill vara lite finare nån dag så har jag inte mycket att hurra för. Även om kängor är snyggt...Men ni fattar. Lite nättare. Så jag kikade bland skorna. Inte för att jag inte gör det i vanliga fall men det är ju en annan sak.
Där hittade jag flera par jag ville ha men nöjde mig med ett par klassiska svarta skinnpumps som funkar till det allra mesta.

Skor på secondhand i Stockholm är nästan aldrig speciellt billigt, här nere är det nästan alltid det. Inte på Hyllan dcok för där säljer folk själva sina saker(ej skänkta)på varsin hylla och en del tar rejäla överpriser. Ska det vara secondhand så ska det vara billigt tycker jag.
Tyckte dock mina pumps idag var ett fynd. 40 riksdaler kostade de.

Tänkte även praktiskt och inte bara snygghet, de här kan jag faktiskt gå i.

2 kommentarer:

  1. Snygga skor gumman. Vill också komma ner och fynda. =)

    SvaraRadera
  2. Det ska vi absolut göra till sommaren. Lite personal secondhand shopping.

    SvaraRadera