onsdag 15 december 2010

Håll öronen glada i kylan.

Idag har jag varit på sprudlande glatt humör hela dagen, eller snarare nästan hela dagen. Det glada och sprudlande tog slut någonstans mellan gamla stan och Drottninggatan. Där tog det onda över. Det sprängande, hemska onda som stavas öronvärk. Det var så snorigt iskalla vindar att jag trodde öronen skulle sprängas. Inte bara att de blev kalla utan det gjorde sådär djävulskt ont som när jag var liten och öronbarn.

Självklart hade jag knallat ut utan mössa just idag när vindarna högg i mina trumhinnor. Därför gav jag mig på jakt efter öronmuffar. Ni vet, varma härliga öronmuffar som var moderna på 80-talet då mössa var ett skällsord. Den(mössan) sabbade ju våra fint tuperade luggar för jösse namn! Men öronmuffarna, oh yes.

Jag kikade runt i några affärer och hittade till slut de jag ville ha på H&M. Sen levde de lyckliga i alla sina dagar. Flickan(nåja) och öronen :D

69.50:- på divided. Muffar är perfekt för jul och nyårsfesterna då du fixat håret och inte vill kränga på en mössa.

Självklart får ni en tjusig truta-med-munnen-bild också ;)

5 kommentarer:

  1. Så glad jag blev när jag hittade din blogg! Det behövs fler av dig. Jag är själv a big girl men försöker minska i omfång... Men när jag läser och tittar här blir jag stolt över den jag är! Tack!

    SvaraRadera
  2. Hej Tess! Vad glad jag blev av ditt inlägg! Självklart ska du vara stolt över den du är :D Vi har alla fina sidor vi kan försöka lyfta fram och vara stolta över. Både på in- och utsidan. Jag försöker också minska i omfång för att känna mig mindre klumpig och..tja..stor. Jag ska börja i en viktgrupp på st görans efter jul så jag tänkte dela med mig av lite tips sen för de som vill ha det(utan att för den sakens skull bli en bantningsblogg, bara några tips för välbefinnandet).
    Men göm dig inte idag utan var ändå stolt över den du är just nu, och vänta inte på att livet ska börja den dagen du blir smal! Kram till dig /Louise

    SvaraRadera
  3. Åååh... just dom där orden... "vänta inte på att livet ska börja den dagen du blir smal!" Sååå bra skrivet!!! Jag har träffat alldeles för många tjejer/kvinnor som tror att dom inte kan leva livet fullt ut för att dom är större än genomsnittet.
    Kram / Marika

    SvaraRadera
  4. Ja om man väntar på att bli smal kanske man väntar tills livet är förbi, och det vore ju synd.Kram!

    SvaraRadera
  5. Ja jävlar så rätt! Det ska bli mitt nya motto... Jag är väldigt framåt och utåt som det redan är men ibland kan jag känna mig så... ja jag vet inte... Men jag ska banne mig inte på livet ;-)

    SvaraRadera