söndag 19 december 2010

Tretorn+snö=sant

Går man in på facebook numera så står det i varannan statusrad något gnäll om snön. Om de som skriver är trötta på snön redan så är jag själv gruvligt trött på gnället.Ta på er varma kläder! Om man är trött på att skotta på vintern och klippa gräset på sommaren-varför i helsike(helsike låter snällare än helvete)har man då hus??? Det ingår liksom i paketet.

Hur som haver, det jag själv tycker är jobbigt med snön är att man ofta fryser om fötterna för att stövlarna är för tunna. Det har jag rått bot på nu genom att köpa rejäla vinterstövlar. Jag beställde dem från Campadre i slutet av november och har nu fått dem. Ska snart ge mig ut på en promenad för att se om de är lika bra som de verkar.

Det ser lite ut som om det är helt olika färger på dem men det är mockabiten framme vid foten som ser gråblå ut, egentligen är allt svart och snyggt. Så snygga man nu kan få snowjoggings(joggers?).Men jag gillar dem skarpt!

Gamla hederliga Tretorn borde ju inte göra mig besviken tycker jag.

2 kommentarer:

  1. Dom ser störtsköna ut! :D

    SvaraRadera
  2. De är verkligen skitsköna! Varit ute med dem i snön nu och de är lätta och sköna som gympaskor och håller fötterna torra och varma. Luvely! :)

    SvaraRadera