lördag 11 december 2010

Snygga vardagsplagg

Nu har jag och ungefär en miljon andra människor strosat fram och tillbaks på Drottninggatan här i Stockholm. Det är till att dra ett djupt andetag och försöka stänga ute folk för annars blir jag helt galen på alla idioter som går där. Om det inte vore för ett ärende jag var tvungen att fixa hade jag icke begett mig dit en lördagseftermidag i julklappsköpartider. Hua!

Men som jag ändå var där passade jag på att prova lite kläder. I flera affärer orkade jag inte med köerna till provrummen men KappAhl hade flera lediga så där smet jag in och smygfotade lite.

Jag är ju inte så rosa nu egentligen men den här kallade på mig på nåt sätt. Eftersom den är melerad och trådarna går i blått också så vore den superfin till jeans. Jag glömde dock kolla hur mycket den kostar.

Det blir lite Odd Molly-känsla med blomapplikationen på ärmen. Me likey.

Den här rutiga skjortan har jag kikat på länge. Den har dubbelt tyg så den värmer lite mer än en vanlig skjorta, plus att den är så otroligt mjuuuuk. (xlnt avdelningen)



2 kommentarer:

  1. Den svart-vita skjortan har jag i röd-svart. Den är jättehärlig! :) Två tummar upp! Om du inte har köpt den - köp den nu! Jag är i alla fall supernöjd med min.

    Hälsningar,
    Caroline

    SvaraRadera
  2. Jag kan tänka mig det :) Jag har provat den flera gånger men snålat. Sätter mitt hopp till tomten. Eller mellandagsrean.
    Må fint och ha en god jul Caroline.

    SvaraRadera