måndag 6 december 2010

Hålla-in-trosor är grejen under granen.

Nu är det snart jul och då ligger det ofta mjuka paket under granen. Snygga och sexiga små underkläder. Det är ju trevligt, men om man är av modell större(som jag) så föredrar jag större trosor. Jag har kört med mina Bridget Jones trosor i många år nu och mina kompisar har fnissat åt dem, speciellt de beige varianterna ;) Men nu är det ju till och med modernt med större trosor, stringen kan gå och gömma sig vad gäller modegrad.

Marika frågade i ett tidigare inlägg vad jag föredrar för hålla-in plagg. Det är två saker som är viktigt där, komfort och att de gör sitt jobb. En del trosor är så lågt skurna i benöppningen att det efter ett tag känns som om blodet stoppas. Så tänk på det och på att tyget är relativt hårt så det håller in det som ska hållas in. Dessutom, för blanka trosor gör att strumpbyxorna lätt halkar ner under rumpan så köp hellre matta.

Ska man ha klänning är det ju inte vidare vackert om fläsket ploppar upp över troskanten så skaffa ett par med hög midja eller kör på en slimmande underklänning. Jag tar gärna båda delarna.

De här från ellos skulle jag gärna testa. Höga nog för klänning men samtidigt som dragkedjan är praktisk så vet jag inte vad jag tycker om flärpen man ska hålla i där. Om den syns genom plagget eller ej. 139:-

Jag har köpt de flesta av mina hålla-in på Lindex. Modellen jag har flera av är slut men de här verkar som ett bra substitut. 199:-

Många shapingtrosor är ju dyra men det finns även billigare som funkar finfint. jag har några par en kompis köpte till mig i ullared. När jag hade tvättat bort överflödig färg så är de sketabra. Där kostar de under femtiolappen men här är ett par relativt billiga från ellos. 99:-

Den här underklänningen från Lindex har jag. Den håller in bra så jag gillar den.299:- för den här. Jag skulle gärna ha en beige också som är mer urringad för klänningar som är v-ringade.

3 kommentarer:

  1. vill se bilder på dej i dom

    SvaraRadera
  2. Haha, vem är du som inte vet att tomten inte finns på riktigt? :P

    SvaraRadera
  3. Tack för tipset! Nu måste jag ge mig ut på jakt efter underkläder som slätar ut "volangerna". ;D

    SvaraRadera