söndag 2 januari 2011

Hosta, feber och rea på ellos

Hej alla rara. Jag har hostat så jag kräkts plus feber några dagar så därför det gapat lite tomt i bloggen, jag har helt enkelt inte orkat skriva om något alls. Jag hoppas ni haft en bra jul och en fin nyårsafton. Själv firade jag lugnt och städat med en kompis och hennes familj. Det var mysigt.

Om jag är kry nog ska jag och mamma ge oss iväg till Älmhult imorgon där jag tänkt gå in och dänga näven i disken för att få pengarna tillbaks. Nu behöver jag säkert inte dänga min sketna lilla hand någonstans för halsbandet jag köpte var av urdåligt kvalitet. Det jag skrev om häromdagen. Det höll i en timme ungefär och då satt jag ändå bara still vid ett matbord sen låg det i bh'n. Det kliar dessutom så tillbaks med det. Jag ska passa på att se om jag hittar nån passande bh också. Jag fick en i julklapp men en till eller ett par jeans skulle inte skada.

Det jag tycker man ska satsa på när det kommer till rea är de klassiska sakerna och inte plocka på sig en massa bara för att det är billigt. Nä köp en svart kavaj, klassisk kjol, svarta pumps, vinterkängor, vinterjacka. Inga hyllvärmare 2011. ajabaja ;)



Absolut något för mig om jag ska rota bland rean. Svart kavaj från ellos. 249:- Den här esprit kjolen är så himla fin. Jag tänker mig den till en stickad polotröja à la fiskartröja, grova strumpbyxor och grova skor eller kängor.Finns upp till xxl...vilket betyder 44 på espritspråk på ellos. Så tyvärr är den nog inte för mig men för någon med mindre rumpa. Så kan jag köpa den av "dig" sen när du tröttnat och jag gått ner i vikt. Gud så bra ;)

Om man har större byst är det som bekant skitsvårt att hitta en snygg och skön bh som inte kostar en halv månadslön. Sköna kan man nog hitta men så ser de ut därefter också. Jag vill ha hela kakan. Den här beställde jag i julklapp till min moster. Tyvärr är hon inte riktigt ett fan av låga kupor så den går tillbaks. Men den kändes himla skön så jag ska beställa en till mig själv tänkte jag. Beige är kanske inte så hett men funkar bra under många plagg. Ellos, nu 99:- på rean.

2 kommentarer:

  1. Hej! Hittade precis hit och har nu suttit och läst så långt bak som jag orkade. Och kan konstatera att jag hittat en favoritblogg! Du inspirerar verkligen och jag är så glad att jag hittade just din blogg. Vad härligt att se en modeblogg med former! Krya på dig & keep up the good work. //Miya

    SvaraRadera
  2. Tack Miya, vad glad jag blir över dina ord! Kommer nog bli frisk i ett huj när jag nu fått en sån positiv boost :) Kram och sköt om dig. //Louise

    SvaraRadera