fredag 28 januari 2011

Lapp på lapp, men ingen söm i xl

Idag efter jag klippt mig gick jag en sväng på stan och kikade efter en tröja som både jag och Rebecca fastnat för. Jag har provat den flera gånger nu men insett att storlek L är för liten och tyvärr finns den inte i större storlekar. Det här är ett så typiskt exempel på en tröja som mycket väl skulle kunna finnas upp i storlekarna, men icke! Blir så suuur. Så snygg men min mage är för fläbbig. Kanske borde bli en "komma-i-när-jag-gått-ner-i-vikt-tröja". Snyggt tips för den med plattare mage i alla fall.

Får väl köpa en L och en xs och sy ihop dem :D

Gillar verkligen skinndetaljerna upptill och vid ärmsluten.

3 kommentarer:

  1. Jaaaaaaaaa den är så fiiiin! Jävla skit att jag ska ha sån ölmage. =(

    Kul att du också föll för den. Jag har kanske lite koll ändå... hehe

    Vi får som sagt köpa varsin och helt enkelt se till att komma i dem!!!!

    Puzza

    SvaraRadera
  2. Ja det var ett bra tips minsann!Så bra att jag har svårt att släppa tröjeländet nu. Några situps och de där höga hålla-in-trosorna på Lindex borde ju göra susen tycker jag. Puss!

    SvaraRadera
  3. Hej! När vi ändå är inne på det här med underkläder så har jag en fundering: Jag gillar t ex tunikor (är galen i dem)och har dem ofta som klänningar eftersom jag är kort och behöver en lite större storlek (46/48). De går för det mesta till ca 10 cm över knäet. Jag kan känna mig lite "bar" trots att jag har varma sköna strumpyxor till. Nu har jag kommit på att det kan vara riktigt praktiskt med en underklänning och vill ha förslag på vilken typ som är snygg på mig som inte är någon tonåring längre. Ska det vara med spets eller utan, ska den hänga nedanför eller inte, vara silkig eller inte. Jättekul att få många idéer!

    SvaraRadera