måndag 17 januari 2011

Vasst på fötterna

Jag avskyr verkligen vädret som råder nu. Tö och is. Så länge snön låg som den skulle var det enkelt att gå och det var dämpade ljud från bilarna, ljust och fint av alla snö. Nu är det grått och skitigt. Blött och HALT och. Jag är skiträdd när jag går till affären så jag håller andan går med små små steg.

Jag har ramlat två gånger den här vintern och det gör så förbannat ont. Både i kroppen och själen. Det är smått förödmjukande att landa platt fall och sprattla som en sköldpadda på rygg. Därför har jag ju varit ute och shoppat igen. De är inte fashion. En del kallar mig till och med tant men jag hoppas de ska göra mig mindre ovillig att gå ut. Säg hej till mina nya vänner Broddarna!



79 kronor på apoteket

En sorglig nyhet jag har är att stövlarna, snowjoggingsen från Tretorn jag beställde och var så glad över de har nu spruckit. Så jävla irriterande! Dyra stölvar som går sönder efter bara några veckor. Bah!Så nu letar jag nya som tål kyla och väta men som inte är alltför dyra. Jag funderar nu på de här från Cellbes.

Kanske blir det de här för 249:- Något måste jag ju ha i slabbvädret.

3 kommentarer:

  1. Hej! Det är helt OK med broddar. Jag har exakt samma sort! Det är något visst med att bo i ett land där naturen tvingar oss att faktiskt tänka praktiskt och inte bara trendmässigt! Cellbes stövlar är något jag blev lite sugen på oxo... Hej från Marianne!

    SvaraRadera
  2. Jag provgick idag men märkte att det var mest barmark så jag lät mest som en katt på parkettgolv så jag tog av dem. Men tror det kommer mer snö och is...
    Ja visst var de fina och till det priset dessuom :) Ha en fin tisdag! /Louise

    SvaraRadera
  3. Är väl inget fel att ha broddar om man är rädd om sig och inte vill ramla och slå halvt ihjäl sig. Jag har också :)

    SvaraRadera