onsdag 12 januari 2011

Svartvitt funkar i alla lägen

Idag har jag varit på ett roligt möte som jag ska berätta mer om senare (vilken cliffhanger)och när jag ändå var inne i city och halkade runt passade jag på att kolla in rean. Det finns så mycket jag blev sugen på! Både nyinkommet men även från reaställen.

Den här klänningen blev jag jättekär i. Lite gammaldags och rar med spetsen. 699:- på MQ och så halva priset på det. Har svårt att släppa tanken på den här sötisen.

Och vad har vi i den här lilla påsen från HM?

Nä men se, ett par tunna ballerinaskor. Vikbara och tar inte alls mycket plats, perfekta att ha med i handväskan när det är dags för party. Bara att byta (ja det är kanske tantvarning men det skiter jag i)när fötterna värker av snyggklackarna.50 kronor gav jag för de här.

10 kommentarer:

  1. Haha, vem är du som mmmm'ar? Vill du också ha klänningen? Eller kanske skorna?

    SvaraRadera
  2. Hittade din blogg via Käthe! Och gissa om jag blev glad; en skitsnygg donna, + modell och som älskar mode! I Love :)

    SvaraRadera
  3. Det låter så kul att "halka runt i city" och kolla på kläder! Jag är född och uppvuxen i Stockholm, Bromma, men är bosatt i Umeå sen många år. Men snart är det dags att åka hem igen och det är verkligen höjdpunkter på året. Jag och syrran har våra ställen att titta runt på. Vad säger du om second hand? Några nya sådana ställen som dykt upp? Hej från Marianne

    SvaraRadera
  4. Miss M: åh vad kul. Tack! Hoppas du återkommer :D

    Tess: Vill.Också.Ha. Hade tänkt mig hålla extra hårt i börsen nu dock. Men sheise vad söt den är alltså!

    Hej Marianne: Ja man brukar ju ha sina favoritställen att beta av :) Jag älskar secondhand! Mina favoriter vad gäller det ligger på behändigt avstånd här på Hornsgatan. Stadsmissionen har ordning och reda och bra kläder. Jag tycker dock de är knasigt dyra med skor så där föredrar jag Myrorna längre upp på gatan. Judiths secondhand ligger tvärs över gatan där men jag tycker det är för dyrt. Jag vill fynda när jag secondhandlar :D Ska fundera om jag kommer på fler ställen.

    SvaraRadera
  5. Tack... Jo, Stadsmissionen känner jag till, har varit där varje gång jag är hemma. Det har ju pratats så mycket om Beyond Retro, är det bra eller är det lite för udda? Retrokläder är ju bara så fint (de gröna platåsandalerna är helt underbara), t ex 70-tal men det är ju en smaksak... Hej från Marianne

    SvaraRadera
  6. Beyond retro har mycket roligt men jag har faktiskt inte varit där sen butiken på drottninggatan flyttade. Tyvärr har de sällan plagg i min storlek annars hade jag nog shoppat loss där för de har väldigt blandade stilar och mycket Louise. Ett tips är att ha god tid på sig för det gäller(som den mesta secondhand) att rota rota rota.De har både vanliga tshirts och ulliga gulliga festklänningar, skinnkläder,jeans... Hela spektrat. Jag har köpt skärp, väskor etc där men hittat mycket annat jag velat ha men inte riktigt kommit i. Fast secondhand är ju mycket tur också:) Secondhand är nästan som roligast i mindre städer tycker jag, för där kan man göra fynd och hetsen är inte lika stor.

    SvaraRadera
  7. Förresten, ett annat shoppingtips med vintagekänsla är Urban outfitters på Biblioteksgatan. Det kanske tillhör era vanliga vattenhål i sthlm men för den som inte varit där är det värt ett besök. Bara lokalerna i sig är urfina.

    SvaraRadera
  8. DET ska jag tänka på inför nästa stockholmsbesök! Jag har gillat secon hand sen jag var tonåring och gick på Myrorna vid St Eriksplan. /Marianne

    SvaraRadera