lördag 29 januari 2011

Några skönhetstips-påminnelser

God eftermiddag alla rara.
Jag hoppas ni njuter av att det är lördag och att solen skiner? Själv har jag sovit lääänge och som vanligt drömt så underliga drömmar att det är konstigt att hjärnan inte exploderar av överhettning eftersom den kan hitta på så mycket när jag sover.

Nu när det är helg och man har tid över så är det kanske dags att ta hand om dig lite. Inte tvunget en hel spa-dag men att göra saker man inte har tid för annars. Som inpackning av håret. Jag har slarvat väldigt mycket med det på sistone och fick ett hår som såg ut därefter också. Min frisör sa åt mig att göra inpackning regelbundet för även om håret ser dött ut så hjälper det ändå. Så nu köpte jag mig en ny burk. Jag har inte testat den här sorten förut men det kanske är någon av er som provat. Bra? (finns för andra hårfärger också).

.Häromdagen när jag och Linda var på shoppingtur så fick hon(vi) en påminnelse inne på Bodyshop om att tvätta borstar och penslar. Och det är ju klart man ska! Tänk alla förkylningar, influensor, svett och andra baskillusker man får på penslarna. Inte konstigt om huden flippar ur ibland om man drar runt på sånt. Jag gick genast hem och tvättade mina. Kom ihåg att använda ljummet vatten så inte klistret löses upp och håren lossnar. Jag tog ljummet vatten och schampoo på mina och lät dem sen ligga tvärs över tandborstmuggen för att torka

Om ni som jag är helt knastertorra i hyn just nu kan jag rekommendera bodyshops kokos-bodybutter. Mina armar, armbågar, höfter och rumpa har varit nästan svidigt torra och jag har smort och smort med nivea, blåbärs bodybutter och annar jag hittat. Men det har inte hjälpt. Förrän nu. Igår tänkte jag att jag skiter om jag luktar greklands-semester mitt i vintern och smaskade på med kokos. Idag är jag len som en baby.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar