tisdag 4 januari 2011

Sjuk, men secondhandshopping kan jag inte motstå.

Jag som sällan är sjuk mer än nån dag är nu inne på fjärde dagen av megahosta och feber. Idag har jag skaffat hostpiller, druckit hett vatten med ingefära och honung, ibumetin mot febern..men nä. Det känns som om huvudet ska sprängas och varje gång jag hostar tror jag någon skjuter en pil rakt in i brösten på mig. Ja idag tycker jag faktiskt lite synd om mig själv.

Men eftersom jag inte varit utanför dörren sen nyårsafton tog jag mig ändå i kragen och duschade och sminkade mig lite och så åkte jag och mamma iväg till mormor. Jag passade på att returnera halsbandet jag köpt som gick sönder och kliade. På vägen hem slank vi inom favoritaffären i osby-Filippos sescondhand. Idag hade de rea på ALLT. Och det är snorbilligt redan från början. Jag köpte en massa plock men hade gärna gått där längre...

Men det blev en röd tröja att ha under min rollingstones tisha. Märkte att det var snorkallt med kort ärm så nu köpte jag en långärmad tshirt att ha under a la 90-talsmodet för killar :)

Det blev även ett gäng fina glöggmuggar för 1.50 stycket. En jätteful stövelknekt för en tia. En söt liten mjölkkanna i glas för en tia. Strumpbyxor i oöppnade kartonger för 2.50:- styck.Och säkert lite annat krafs. Och SKOR! Skorna får jag inte glömma. Beige/bruna tantskor som kommer vara snygga till jeans och beige topp till våren. Eller beige klänning...svart, vit...Klassiska med heltantig och jätteskön klack!

Här är halsbandet som åkte tillbaks. Fint men obehagligt och dålig kvalitet.

Här är mina nya pjucks. 25 kronor gav jag för de här i äkta skinn.

Brougemönster är jag väldigt svag för. Lite bovskor a la 40 tal över det. Nån jazzklubb i New Orleans kanske...Fast nu på söders gator och torg :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar