onsdag 26 januari 2011

Läppstift och pudertips

Visst är det snyggt med riktigt knallöda läppar? Jag tycker dock det kan vara svårt att hitta rätt röd nyans. Många drar för mycket åt det gulorange eller åt det blå hållet. Men idag när jag stod och väntade på en kompis hittade jag ett jättefint!

Jag testade det på handen och även på munnen men rött läppstift ska enligt mig målas noga och det gjorde jag inte så det bidde ingen bild på den härligheten. Men jag tog ett foto på nyansen om det är någon som är på rödjakt och vill ha ett hett tips.

Det här kommer från Lancôme.

Och här har ni numret på denna snygga röda nyans.

Sen har jag ett enkelt tips för den som, precis som jag, någon gång tappat en puderdosa eller rouge i golvet. Sett det gå i tusen bitar och svurit över smulorna och att det är paj. Istället för att försöka ha det kvar i behållaren-häll över det i en liten burk med skruvlock och du har ett löspuder/rouge istället för kaka.

Sånahär små burkar finns lite överallt. På Åhléns och Lindex till exempel.

Min jättedosa med solpuder åkte i backen när jag bara haft den ett litet tag. Mycket puder och en arg Louise.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar