måndag 31 januari 2011

Värmande under.

Godkväll alla, jag hoppas ni haft en bra start på veckan.
Häromdagen fick jag en fråga från Marianne som känner sig lite bar med bara klänning och strumpbyxor. Hon ville gärna ha tips om underklänningar eller annat.
Självklart kan man välja att ha underklänning men för egen del har jag mest min "hålla-in-underklänning" om jag ska vara fin.

Till vardags lever jag dock i mina linnen. Jag har nog köpt tio stycken jag varierar mellan nu i vinter. Ett långt svart linne funkar till nästan allt! Det går ner över rumpan om tröjan känns lite kort. Det värmer om mage om det är en fladdrig klänning. Det är minimalistiskt snyggt under kostym eller långkofta. Kort sagt, jag älskar mina långa linnen!Svarta, vita, röda, randiga...

Långlångt linne från Lindex, 149:-

Ribbat linne, 99:- Lindex

Vill man köra på den romantiska stilen kan man ju låta spetsen sticka fram lite. Det är för gulligt för min stil men med minimalt med smycken och kängor eller ballerina funkar det tycker jag. Pumps blir för mycket.

En sånhär eller liknande borde ingår i alla klänningsgalna kvinnors garderob. Klänningar som gärna blir elektiska och klistrar sig på benen hänger snyggare med en underklänning under som den liksom kan halka ner på. Denna från ellos.

5 kommentarer:

  1. Men hallå, där är du ju! Har följt dig via bloglovin tidigare, men har inte sett några inlägg från dig på ett tag... fick Googla efter dig i stället. :-)
    Långa linnen har jag letat efter ett tag... så TACK för tipsen! =D

    SvaraRadera
  2. Hej Marika! Ja här är jag ju och har varit här hela tiden, hehe. Ska som jag skrivit om flytta bloggen till amelia så sen är det lätt som en plätt att hitta mig :D Ja långa Lindexlinnen har varit min grej hela vintern. Jag har inte riktigt så långa som de på bilden utan köpt de för 79:- som är lite kortare. Älskar dem! Ska nog införskaffa ett riktigt långt också. kram

    SvaraRadera
  3. Ja har oxå saknat dina inlägg (följer via bloglovin), tyckte de va lite konstigt att du inte skrivit nå. Men de ser ja ju nu att du visst gjort. Bloglovin funkar inte som de ska?!
    Guuu va ja längtar efter våren nu, vill ha en massa färger som funkar bäst till lite solbrun kropp :P

    SvaraRadera
  4. Nonne, nej det verkar inte funka så bra med bloglovin ..som jag inte ens vet vad det är. hehe. busted :D Får börja twittra och lite sånt när jag börjar för amelia. Tror det lär vara klart nästa vecka i alla fall :) Är glad att du saknat inlägg! Och ja...de där våriga plaggen är ju roligare om man har lite färg och inte vitrosablå som man är nu.

    SvaraRadera
  5. Tack för tipsen på linnen och underklänningar! Håller med om att det blir för gulligt med spets + chicka stövlar/skor. Det är mitt dilema...har faktiskt letat lite efter någon tunnare vanlig klänning utan rysch pysch nertill att ha under en tunika. Det ska ju värma också. Nu har jag i a f köpt från Ellos, dock med en liten spets.

    SvaraRadera